FLOPPIDUOPOP

Jag gick igenom min blogg och upptäckte till min förvåning ett bra gammalt inlägg.  Det heter KREATIV FLOPP I SKRIVSJÄLEN och är mycket bra. Lyder såhär:


"Jag har just suttit i en buss till mitt hem i Umeå Centrum och läst tidningen ELLE som kommer ut nu på tisdag (jag är prenumerant så jag fick den tidigare). I ELLE kunde man denna gång fina något så intressant som Modevärldens Hemligheter: Alexander McQueen (designern som gjorde en viss dödskalleskaf känd för mig). Man har frågat honom personliga frågor som vad hans värsta fiende är och vilken hans personliga favoritdesigner är. Men så även en fråga som lyder:
Om d
u skulle uppfinna vad som helst?
- Jag skulle skapa en maskin som vakuumförpackade människor till rätt storlek.
Då blir jag lätt skakad. Vaddå rätt storlek? RÄTT STORLEK. eller RÅTTSTORLEK? Jag har ingenting emot smala människor, små eller stora människor och jag har inte heller något emot storlekar (såvida det inte är mig som de misspassar). Men att det finns, eller om han nu försöker skapa, ett ord som säger rätt storlek: Vad är då det? Vad är den rätta storleken? Är det min, din, råttans eller modellen?

Jag vet varken ut eller in vad gäller RÄTT STORLEK. Det skapar bara konflikter i min matskadade hjärna. Jag väljer nog hellre att undvika storleksguiden och tänka på passform istället."


Jag var bara tvingad att upprepa. för varje gång jag läser om maskinen som vakuumförpackade människor så blir jag jävligt förbannad. även fasst jag inte är nöjd med mig själv, men jag vill ju ändå att andra ska kunna vara det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback